آموزش سئو آموزش سئو .

آموزش سئو

آزمایش A/B دقیقاً چیست؟


خب، پیش از اینً در یک نوشته‌ی علمی به صورت کامل درباره آزمایش A/B حرف کرده‌ایم. آموزش سئو با این حالا، بد وجود ندارد که در‌این نوشته ی علمی هم نگاهی به آن داشته باشیم:

آزمایش A/B یعنی دو نسخۀ گوناگون از یک کاغذ اینترنت (یا این که کاغذ فرود) تهیه و تنظیم نمایید و ترافیک یکسانی را به طور آزمایشی سمت هر یک بفرستید. آنگاه، تعداد تبدیل‌های هر ورژن را بسنجید و ورژن‌ چیره‌خیس را مبتنی بر نرخ تبدیل فراتر گزینش فرمایید. وقتی که نسخۀ پیروز مشخص و معلوم شد، کاغذ فعلی خویش را به آن کاغذ تبدیل می کنید تا از این به آن‌گاه سایر یوزرها آن را چشم و خب نرخ تبدیل بیشتری داشته باشند.

قطعا بخوانید: تبلیغات گوگل ادز (ادوردز دیرین) چیست؟ چه گونه در آن تبلیغ کنیم؟
نکته: امتحان A/B با امتحان گذشته و آن گاه (Before and After) تفاوت داراست. در امتحان گذشته و بعد از آن، نرخ تبدیل اینترنت‌وبسایت را اندازه می گیرید تا یک میزان برای سنجش تغییرات آینده داشته باشد. آن‌گاه یک نسخۀ نو تهیه و تنظیم میکنید تا مشاهده کنید آیا نرخ تبدیل را کاهش میدهد یا این که خیر. اختلال امتحان پیشین و سپس این میباشد که رویکردی علمی به اندازه‌گیری حاصل ندارد. از جملهً نرخ تبدیل این هفته نسبت به هفته آن گاه تفاوت دارااست براین اساس نمی‌توانید بفهمید آیا تغییر و تحول در نرخ تبدیل ناشی از ورژن نو بوده میباشد یا این که ناشی از چگونگی فراتر یا این که زیر‌خیس ترافیک آن هفته.

پرسش: آیا تست کردن حقیقتاً ضروری میباشد یااینکه می‌قدرت از تست سایرافراد استفاده نمود؟
زمانی دعوا باصرفه‌سازی نرخ تبدیل کلام می زنیم اشخاص بخش اعظمی راجع به اجرای تست‌ها سخن میزنند، ولی نهایتاً تعداد بسیار پاره ای در شغل دست به فعالیت میگردند. آنهایی که عملاً دست به تست نمی‌زنند، معمولاً تست‌هایی را نسخه برداری می‌نمایند که در اینترنت‌وب سایت‌های دیگر صورت گرفته. با این اکنون، این پیروی کردن مشکلاتی هم دارااست.

اولیه اینکه در شرایطی که تنهاً کاری که دیگر افراد ایفا داده‌اند را نسخه برداری نمایید،معین وجود ندارد که‌این نسخه برداری کردن آیا برای شما هم به عبارتی تأثیر را دارااست یا این که خیر. صرف اینکه تغییر تحول رنگ سبز دکمه CTA به رنگ قرمز رنگ سبب ارتقا ۲۱ درصدی نرخ تبدیل برای کمپانی Performable شد‌ه‌است به‌این مضمون‌ وجود ندارد که همین فعالیت برای شما هم فیض مشابهی داراست.
به عنوان مثال شاید رنگ قرمز‌رنگ کامل کننده ظواهر اینترنت‌وب سایت آن‌ها بوده یا این که شاید برای نوع مخاطبانی که آن‌ها داشته‌اند نشانه‌گر معنی مثبتی بوده، ولی چه کسی می داند که برای شما هم اینگونه خواهد بود؟ هیچکس! تاهنگامیکه خودتان دست به تست نزنید، هیچوقت پاسخ این پرسش را نخواهید فهمید.

دوم اینکه مدام نمی‌توانید بر توفیق‌هایی که وبسایت‌های دیگر ادعای آن را دارا هستند، توکل فرمایید. خیلی‌ها درباره توفیق‌های ناشی از باصرفه‌سازی نرخ تبدیل صحبت میزنند، ولی نمی‌دانید که آیا حقیقتاً تست‌شان در حالت معتبری صورت گرفته میباشد و توفیق، ناشی از ورژن نو بوده یااینکه کارداران دیگری هم تأثیر داشته‌اند.

یک سود‌گیری سریع
پیش از اینکه به سراغ ادامه نوشته ی علمی برویم یک سود‌گیری و مرور به مطالب اصلی داشته باشیم: تا اینجا فهمیدیم که نرخ تبدیل چیست، با صرفه‌سازی نرخ تبدیل چیست و چه اهمیتی دارااست. همچنین فهمیدیم که برای با صرفه‌سازی نرخ تبدیل حقیقتاً راهکارهای ثابتی نیست؛ بلکه هر تارنما و تجارت بایستی نسبت به وضعیت خودش دست به تست زده تا بفهمد کدام کاغذ و جزئیات تبدیل بیشتری داراست. خب، در‌پی یکسری پرسش مهمی که احتمالا در ذهن دارید را پاسخ میدهیم و آن‌گاه به سراغ سایر قسمت‌های نوشته‌ی علمی میرویم.


برچسب: آموزش سئو،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۷:۱۹ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)