آموزش سئو آموزش سئو .

آموزش سئو

بهترین مسائل درباره ریچ اسنیپت


شاید پیش از این با واژه و کلمه ریچ اسنیپت در مقالاتی مثل نوشته‌علمی اسکیما چیست برخورده آموزش سئو کرده باشید. البته درین نوشته‌ی‌علمی قرار میباشد به صورت تخصصی با آن آشنا گردید؛ مشاهده کنید که rich snippet ها چطور می‌توانند به طور بی واسطه و همچنین غیر بدون واسطه روی بهینه سازی وبسایت شما اثر داشته باشند و چطور بایستی آنها‌را در وبسایت تان ساخت‌و‌ساز فرمایید. هر چیزی که در زمینه‌ی این مورد بخواهید در‌این نوشته‌ی‌علمی وجود دارااست. با اینجانب یاور باشید.

آزمایش

آنچه در‌این مقاله یاد خواهید گرفت اکران سرفصل ها
اسنیپت چیست و ریچ اسنیپت چیست؟
نخستین فریم ذیل را مشاهده کنید:

 

همانگونه که مشاهده کردید، این یک تارنما معمولی در حاصل کاوش میباشد. در واقع وقتی که کلمه و واژه ای را در گوگل کاوش نمایید، در گوگل اکثر وقت ها وبسایت ها را به همین صورت می بینید. چیزی که شما اینجا مشاهده می‌کنید، با عبارت “اسنیپت” هم معین می گردد. آری دقیقا منظورم همین لینک و پیوند و توضیحات تحت آن میباشد؛ به‌این اسنیپت می‌گوییم. اکنون تصویر زیر را مشاهده کنید:

 

چیزی که در تصویر بالا مشاهده کردید، یک ریچ اسنیپت میباشد!

واژه rich در گویش انگلیسی در معنای ثروتمند و همچنین بی نیاز میباشد و ریچ اسنیپت به عبارتی اسنیپت جامع تر و بی نیاز شد‌ه‌است.

همان گونه که می بینید، این اسنیپت ضمن پیوند وبسایت و توضیحات، مشمول یکسری داده ها اضافه مثل امتیاز کاغذ، تعداد مرور یوزرها، به روز یا این که فرصت تکثیر و… میباشد.

البته چطور می توانیم کاری کنیم که اسنیپت ها برای تارنما مان به اکران در بیایند؟ بدین پرسش پاسخ می‌دهم البته بگذارید نخستین اشکال ریچ اسنیپت ها را هم نماد تان بدهم!

گونه های ریچ rich snippet چیست؟
راستش را بخواهید ریچ اسنیپت ها اشکال متعددی دارا‌هستند. ولی با دقت به اینکه بعضا از آنان در کشور ایران به جهت تحریم ها و… اکران داده نمی شوند، درپی تنها مهمترین ریچ اسنیپت هایی را به شما معرفی می‌کنم که در اینترنت فارسی مشاهده شان فرمائید:

1. ریچ اسنیپت Breadcrumbs
در‌صورتی‌که یه خرده با seo شناخت داشته باشید، می‌دانید که در مجموع “پیروزی کرامب ها” روی آن اثر مثبت دارا هستند. بردکرامب به عبارتی لینک و پیوند هایی می‌باشند که در هر ورقه از تارنما شما، به مخاطب می گویند دقیقا الان در چه بخشی از وب سایت میباشد. مثل تصویر ذیل:

 

البته به دنبال نوعی از ریچ اسنیپت ها هم با اسم بردکرامب شناخته می‌شوند:

 

همان طور که می بینید، به امداد این نوع اسنیپت، نشانی ظریف هر برگه از وب سایت تان به مخاطب نشان داده میشود.

2. Reviews snippet
نوع دیگر، اسنیپت های “ریویو” یا این که ایده ها می‌باشند:

 

در واقع اینها به عبارتی چیزهایی می باشند که منجر می گردند در حاصل کنار وبسایت خودتان یا این که وب سایت سایرافراد، ستاره های رنگ زرد را مشاهده کرده و حتی داده ها بیشتری مثل تعداد یوزرها لحاظ دهنده و… به دست بیاورید.

3. اسنپیت فردی؛ person یا این که author
راستش را بخواهید کمتر سایتی را دیدم که از این نوع ریچ اسنیپت به کار گیری کرده‌با‌شد. به صورت کلی این نوع، به یوزرها امداد میکند کسانی که به آن ها راز و فعالیت دارا‌هستند را خوب بشناسند.


برچسب: آموزش سئو،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۲:۵۱ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)