آموزش سئو آموزش سئو .

آموزش سئو

تجزيه و تحليل هر مرحله از سفر مشتري


شما بايستي تجزيه و نظارت از كليه ۵ مرحله قسمت قبل در اختيار داشته باشيد. آموزش سئو بايستي بدانيد كه مرحله اگاهي‌رساني از روش پست‌هاي وب لاگ، عكس‌ها، ويدئوها، خريدها، بررسي ليست‌ها، محتواهاي تعاملي يا اين كه پست‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي ساخته شده است. محتواهايي كه در مرحله آتي كاربر ميتواند بر طبق آن تارنما شما‌را تعيين نمايد هم دربرگيرنده روزنامه‌هاي نشاني اينترنتي، پست‌هاي وب لاگ، محتواهاي تعاملي، فيلم و عكس ميگردند.

تجزيه و آناليز مرحله مرتبط با تحليل بسيار اساسي ميباشد. در‌اين مرحله خريدار تصميم ميگيرد كه توليد ها و سرويس ها شما‌را گزينش نمايد. بررسي اين مرحله مشمول صفحه هاي فرود، مطالعات موردي بازاريابي، ليست توليد ها و سرويس ها، جداول داده ها، استدلال ها و توصيفات، كتاب‌هاي الكترونيكي و غيره مي باشند.

محتواهاي خريد نيز به عبارتي چيزي ميباشد كه مشتريان هنگام مهيا شدن براي خريد با آنها در تعامل مي باشند. اين قسمت از نقشه خط مش ايجاد محتوا كلمه ها كليدي خريدار را غرض قرار مي‌دهد و به صورت معمول مشتمل بر مورد ها پايين ميباشد: صفحه ها فروش و فرود، صفحه ها تصويب‌اسم آزمايشي مجاني، دموهاي زنده، مشورت بدون پول و …

محتواهاي بعداز خريد هم مي توانند از مشتريان پناه نمايند و آن ها را مجددا به قيف خريد بازگردانند. اين قسمت از نقشه شيوه ساخت و ساز محتوا از چرخه قدمت مشتري دفاع مي‌نمايد و به صورت معمول دربرگيرنده مورد ها ذيل ميباشد: راهنماي به كار گيري، خبر نامه‌هاي نشاني اينترنتي، كوپن‌ها، نظرسنجي‌ها، پست‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي و …

شما هم‌اينگونه ميتوانيد يك كاتالوگ محتوايي ساخت و ساز نمائيد و از اين روش محتواي خويش را اكانت‌رسي نمائيد.

در‌صورتي‌كه بدانيد كه محتواها در هر مرحله به چه شكل به شايسته ترين نحوي براي استفاده كننده فعاليت مي‌نمايند مي توانيد محتواي جانور را در مكان مطلوب در نقشه روش ساخت محتواي جان دار قرار بدهيد و ازين نحوه رخنه‌‌ها و مجال‌هايي براي توليد يك محتواي هدفمند و پلان ساخت محتواي نو كشف فرماييد.


برچسب: آموزش سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۸:۱۰ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

راهنماي كامل سئو عكس


seo عكس يا اين كه سئوي تصاوير (Image سئو) يكي‌از مورد‌هاي اصلي آموزش سئو در تحليل ليست سئوي داخلي (On Page بهينه سازي) وبسايت محسوب ميشود كه نقش مهمي را در جايگاه بندي يك شيت اعمال مي‌نمايد. از اين رو سئو تصاوير براي حصول مقام عالي در موتور جستجوي گوگل يكي موردها مهمي ميباشد كه بايستي به آن اعتنا داشته باشيد. عكس‌ها اثر بسزايي بر جذابيت بصري يك وبسايت و جلب دقت مخاطب به مطالب آن دارا هستند و به همين استدلال تعيين تصاوير مطلوب و seo آن ها موجب ارتقا ترافيك ارگانيك يك تارنما خواهند شد.

حتما هر كسي از تلاوت يك كتاب و يا اين كه خبرنامه‌اي كه سراسر متن ميباشد و هيچ عكسي ندارد، خيلي سريع خسته مي‌گردد و ممكن ميباشد تا آخر آن را نخواند. محتواهاي متني يك تارنما نيز صحيح مانند همين كتاب‌‌ها و مجلات مي باشند و براي جلب اعتنا و ترغيب كاربر نسبت به استيناف ادامه آن بايستي دارنده عكس‌هاي جالب باشند. چون در غير اين شكل مخاطب با‌گاز شيت را سوراخ كرده و وارد كاغذ‌اي تازه ميشود. به همين جهت براي پرهيز از پريدن مخاطب و ارتقاء معيار بازديد از وب سايت خويش بايستي به تعيين تصاوير مطلوب كه بخشي از روند seo عكس به حساب ميآيد، اعتنا ويژه داشته باشيد. پيرو اين مقاله معنا ظريف سئوعكس و اثر عكس در seo يك سايت را تماما آيتم تحقيق قرار مي دهيم.

 

seo عكس چيست؟
seo عكس به پروسه seo تصاوير يك تارنما اشاره داراست تا موتورهاي كاوش به راحتي بتوانند آنها‌را پيدا نمايند. بهينه سازي كردن تصاوير موجب بهبود سكو بندي و مقام مطالب در گوگل و بقيه موتورهاي كاوش مي شود و پيرو آن نيز معيار بازديد روزمره از تارنما را ارتقاء خواهد بخشيد. فرايند سئو تصاوير مشمول عناصري همانند نوع تصوير، سايز، فرصت لود، seo Alt Text و به كار گيري از عبارات كليدي در اسم فولدر تصاوير ميباشد.

seo عكس يكي‌از مورد ها اصلي و تاثيرگذار در روند طراحي بهينه سازي داخلي وبسايت ميباشد كه متاسفانه اكثر وقت ها ناديده گرفته مي‌گردد؛ البته اين به آن معني وجود ندارد كه سئوي تصاوير التفات چنداني در درجه بندي يك وبسايت ندارد. در واقعيت در شرايطي كه به سئوي تصاوير تارنما خويش اعتنا نداشته باشيد، بضاعت و امكان برگه خويش را براي اخذ پيوند، ايندكس شدن و ارتقاء ترافيك ارگانيك به شدت كاهش مي‌دهيد. از اين رو در هنگام طراحي بهينه سازي داخلي وبسايت به طبع به seo تصاوير خويش نيز اعتنا داشته باشيد تا بتوانيد مقام بهتري در صفحه هاي جستجوي گوگل بدست آوريد.


برچسب: آموزش سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۷:۲۵ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

در استفاده از كلمات كليدي زياده روي نكنيد


با اينكه در الگوريتم گوگل جريمه اي براي عنوان ها بلند در لحاظ گرفته نشده، آموزش سئو ولي به عمل بردن افراطي كلمه ها كليدي در تيتر شيت، ممكن ميباشد شمارا با دردسر رو به رو سازد. نمونه تحت را در لحاظ بگيريد:

“خريد گوشي، شايسته ترين گوشي، گوشي ارزان، فروش گوشي”

از عنوان ها برگه اي كه ليستي از لغت ها كليدي بوده و اين عبارات به گونه هاي متعدد، هميشه در آن تكرار ميشوند بپرهيزيد. اين سيرتكامل عنا وين از نگاه يوزرها عالي نيستند و ممكن ميباشد كه شمارا در ارتباط با موتورهاي كاوش در گير دردسرهاي بزرگي نمايد.

موتورهاي كاوش حاذق به فهم شرايط هاي متعدد از كلمه ها كليدي ميباشند و استعمال بي شيوه از كل اين حالات در تيتر كاغذ، به هيچ وجه، راه حل نيكي به شمار نمي رود.

3. تيتر مستقلي را براي هر كاغذ در لحاظ بگيريد
وجود تيتر هاي شيت غيروابسته در وب سايت موجب ميگردد كه موتورهاي كاوش محتواي آنان‌را عالي شعور كرده و آنان‌را ارزشمندتر بدانند، همينطور اين زمينه موجب ارتقاء نرخ كليك نيز ميگردد.

در سايت هايي كه دارنده تعدادي هزار ورقه مي‌باشند، احتمال تكراري نبودن تيتر برخي از صفحه هاي بسيار معدود ميباشد، ولي با اين وجود سيستم هاي رئيس محتواي امروزي اين امكان را دارا هستند كه تيتر هر كاغذ از وب سايت، جداگانه باقي بماند.

از جمله در‌حالتي كه در وبسايت خويش دارنده هزاران ورقه از توليدها بوده و ديتابيسي از اسم ها ودسته بندي هاي هر جنس را در دست داريد، مي‌توانيد از اين ديتابيس به كارگيري كرده و الگوي تيتر برگه هر فرآورده را به صورت “اسم فرآورده – اسم تيم | اسم مارك” انتخاب نمائيد.

حتما از عنا وين پيش فرض مانند منزل يا اين كه برگه تازه در صفحه ها وبسايت به كارگيري نكنيد، به اين دليل‌كه به كارگيري از آنان موجب ساخت‌و‌ساز محتواي تكراري در تارنما ميگردد. به علاوه اين سيرتكامل صفحه ها موجب كاهش نرخ كليك ميشوند.

4. كلمه ها كليدي اصلي را در اولِ تيتر شيت قرار دهيد
طبق آزمايشاتي كه بوسيله وبسايت داراي اعتبار MOZ انجام يافته ميباشد، سود گرفته گرديده كه وجود لغات كليدي در اولِ تيتر كاغذ موجب بهبود مرتبه آن در نتيجه ها كاوش شد‌ه‌است.

همينطور تحقيقاتي كه در مسئله تجربيات كاربري انجام يافته نشانه از اين دارااست كه يوزرها معمولا تعدادي كلمه و واژه اوليه تيتر شيت را مشاهده و نسخه برداري مي نمايند. به‌اين دلايل سفارش مي شود كه مهم ترين لغت ها كليدي مربوط به هر شيت را در اولِ تيتر قرار دهيد. از جمله از به عمل بردن تيتر كاغذ اي با الگوي ذيل پرهيز كنيد:

اسم مارك – مجموعه مهم مال – مجموعه فرعي متاع – اسم فرآورده

5. از امتيازات اسم مارك خويش منفعت ببريد
در‌حالتي كه مارك شما شناخته شد‌ه‌است، آن را در تيتر كاغذ به فعاليت ببريد. اين فعاليت به ارتقا نرخ كليك صفحه هاي وب سايت ياري متعددي مي نمايد. توصيه مي‌كنيم كه اسم مارك خويش را در انتهاي تيتر شيت قرار دهيد.

با اين درحال حاضر استثناهايي مانند شيت مهم يا اين كه شيت درباره ما وب سايت وجود داراست كه شايد بخواهيد سياست متفاوتي را در آن‌ها دنبال فرماييد. همانگونه كه گفته شد، ممكن ميباشد كه گوگل به طور خود كار اسم مارك شمارا تحت عنوان كاغذ بيفزايد.


برچسب: آموزش سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۴:۰۲ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

مثال هاي الگوريتم MUM


در جريان كنفرانس گوگل I/O سال 2021، يك پرسش بغرنج بوسيله آقاي Prabhakar Raghavant، نائب آموزش سئو رئيس ارشد در گوگل مطرح شد كه جواب آن اكنون زمينه دعوا مقاله‌ها بي شماري گرديده است. درين سوال و جواب ديگر خبري از جستجوي يك عبارت و گزاره و همچنين پاسخي كه به پيوند و نشاني وبسايت ها و صفحه ها مربوط مي شد، عدم وجود.

آقاي Raghavant پرسيد: اينجانب پيش از اين به كوه هاي آدام رفته ام و قصد دارم در فصل پاييز آجل، براي پياده روي به كوه فوجي بروم. چه‌گونه مي‌توانم فراهم نحس و به چه چيزهاي ديگري نياز دارم؟

در موقعيت معمولي همان گونه كه مرور كرديم، بايستي براي هر ابزار و نيازمندي جستجوي متفاوتي داشت و از توده جواب ها يك آناليز ليست تهيه و تنظيم و بعد از آن ارزيابي قابل قبولي را بدست آورد. در واقع طرح ريزي هجرت و پياده روي به كوه فوجي حتي به نتيجه ها گوگل نيز محصور نمي شد، بلكه براي اگاهي از تجربه بقيه كوهنوردان نيز، مستلزم دريافت اطلاعاتي خوا‌هيم بود.

اينجاست كه MUM تك تك اين فرايند را حذف و به شما در نقش يك كوهنورد زبده، اطلاعاتي از قبيل موقعيت آب و هوايي و مسير دسترسي و ترفيع را داده و بعد از آن امكانات لازم و اقلام مصرفي را نيز در اختيارتان ميگذارد. از آنجاييكه درباره گوگل سخن مي‌كنم، پس در علاوه بر مشاهده جواب وقتگير، كاركشته مي‌باشيد كه لباس كلفت تان را خريداري، سبك كفش تان را تعيين و در‌صورتي‌كه يك مجموعه كوهنوردي در آن مدت قصد پيمايش داشته باشند، با آنان در اپ شان همدم گرديد.

هوش MUM داده ها مختلفي را از منابع متنوع گرداوري و با فاكتورهاي بي شماري ارزيابي كرده و از سويي گريزي به بايگاني جستجوهايي ميزند كه در ارتباط گونه هاي كلمه و واژه هاي مرتبط درباره شان اطلاعاتي به يوزرها داده گرديده است و مسلما برخورد آن‌ها و نظراتي كه به اشتراك گذارده اند و از تمامي اصلي خيس وبلاگ كوه نوردان و خاطرات شان نيز از شاخه اي ديگر پردازش ميشود. پس هنگامي با هشدار review or aggregateRating در كنسول گوگل مواجه ميشويد، خيلي زود بايستي به تامل جلب لحاظ مشتريان و مخاطبين تان باشيد و اينجاست كه كامنت هاي ساختگي و امتيازات خودي كه بوسيله ادمين تصويب ميشود، خير فقط هيچ تاثيري در نتيجه ها كاوش نداشته، بلكه دربرگيرنده حالت Self-serving reviews گشته و اينگونه محتوايي يا اين كه محصولي براي پايش به وسيله MUM شانسي نخواهد داشت.

در سوال ها غامض اي مانند كوه‌پيمايي با آقاي Raghavant، همگي چيز به مخلوط موجوديت ها و آرزوها و همچنين تمايلات بستگي داراست و MUM قصد دارااست مشخص و معلوم يك فرمان را بفهمد. هرچند ماشين ها در فهم و شعور لهجه بشر ايراد دارا‌هستند، ولي الگوريتم ها و هوش هايي مانند BERT و MUM حقيقتا به معنايي مجاورت گرديده اند كه بتوانيم بگوييم گويش بشر را بدون نقص مي‌فهمند.

 

الگوريتم MUM و نتيجه ها جستجوي مفهومي
جواب هايي كه MUM به ما ميدهد دارنده عكس، ويديو و حتي نقشه زنده مي‌باشند كه به آن multi modal ميگوييم و برهان آن هم ارايه داده ها كاربردي ميباشد كه به كلمه و مضمون‌ بسيار مهمي به اسم نتيجه ها بي نياز مربوط مي‌شود. يك فيض بي نياز با ساخت پاسخي مختلف سعي بر ارايه صورت جديدي به اسم موعظه و مشورت مي نمايد و با اتصال به خدمت لنز، با دوربين خويش عكسي از دستكش، كفش و يا اين كه وسيله اي ميگيريد تا MUM به شما بگويد آيا اين امكانات مطلوب مقصود شما است يا اين كه نه و درپي به شما پيشنهاداتي ميدهد كه هم جنبه اطلاعاتي دارااست و هم ارايه محصولاتي براي فروش. پس در قسمت مغازه هاي اينترنتي، بي نقص بودن آلبوم عكس، خصوصيت هاي مال و محصول ها مرتبط نقش پر رنگ تري به خويش ميگيرند.


برچسب: آموزش سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۹:۳۳ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

جستجو كنندگان را با استفاده از كلمات تاثير گذار به دام بيندازيد


به كارگيري از كلماتي مانند برگزيدگان، ديدني، فوق العاده، طلايي، جادويي و آموزش سئو غيره ميتواند بر روي شم يوزرها اثر مثبتي نهاده و موجب ارتقا نرخ كليك تارنما شود.

ولي اين لغت ها نبايد به طور اتفاقي تعيين شوند. براي تعيين اين عبارات اثر گذار سوال هاي پايين را از عالي بپرسيد:

چه چيز اين محتوا آن را از ساير متمايز نموده است؟
يوزرها در جستجوي اينگونه محتوايي از چه صفاتي به كارگيري مي نمايند؟
براي مثال در‌صورتي‌كه به جستجوي عبارت نكته هاي seo بپردازيد، مشاهده ميكنيد اكثر زمان ها حاصل دارنده عدد مي‌باشند كه‌اين عدد بيان كنده تعداد نكته هاي جان دار در محتوا ميباشد. تعداد نكته هاي بسيار در‌اين مطالب قادر است موجب احتمال كليك بيشتر يوزرها خواهد شد.

8. از پرانتز به كار گيري فرمائيد
پرانتزها ميتوانند موجب تفكيك شدن تيتر ورقه به دو نصيب جدا از هم گردند. اين شغل به هر چه خوب چشم شدن آن امداد متعددي مي نمايد. همينطور با به كارگيري از پرانتز ها مي اقتدار عبارات كليدي فرعي را نيز وارد تيتر كاغذ كرد.

چرا در برخي از مواقع گوگل تيتر برگه مارا تغيير و تحول ميدهد؟
در بعضا از مواقع گوگل تمايل به اكران تيتر متفاوتي نسبت تحت عنوان تعيين گرديده شما در نتيجه ها كاوش ميگيرد. اينگونه قوانيني مي‌تواند روان خردكن باشد و متاسفانه هيچ طرز سادگي براي بدون چاره كردن گوگل به به كار گيري از تيتر تعريف و تمجيد گرديده به وسيله ما نيست.

در هنگام بروز اينگونه اتفاقي سه توضيح قادر است وجود داشته باشد:

1. كلمه ها كليدي در تيتر شيت شما به طور افراطي مصرف شده اند
همانگونه كه در ارتباط آن توضيحاتي داده شد، در‌صورتي‌كه سعي بر به كارگيري افراطي و يك سري باره از عبارات كليدي در تيتر شيت فرماييد، ممكن ميباشد كه گوگل دست به مجدد نويسي آن نمايد. به دلايل بخش اعظمي، مجدد نويسي تيتر اين سيرتكامل صفحه هاي موجب كاربردي خيس شدن آن براي بازديدكنندگان مي گردد.

2. تيتر ورقه با عبارت كاوش گرديده منطبق ندارد
در‌صورتي‌كه محتواي برگه اي از تارنما شما با عبارت گزينه كاوش همخواني بوده، البته اين تطابق در تيتر شيت چشم نشود، گوگل دست به مجدد نويسي آن مي‌زند.

اين مورد اصلا چيز بدي وجود ندارد، به دليل آن كه هيچ عنواني با آحاد جستجوهاي متبوع ما يكسان نيست. ولي در‌صورتي‌كه ورقه متبوع شما براي يك واژه و كلمه كليدي بسيار مالامال كاوش ساخته شد‌ه‌است، تيتر آن را تا آنجا كه ممكن ميباشد مبني بر با عبارت متبوع بنويسيد.

3. برگه اي از وب سايت شما داري تيتر جايگزين ميباشد
در بعضا از مواقع در حالتي كه داده هاي جايگزيني مانند متا تگ هاي اپن گراف در وبسايت وجود داشته باشد، ممكن ميباشد گوگل دست به گزينش آن عنوان ها براي وبسايت بزند. مجددا پهنا ميكنيم كه‌اين زمينه چيز بدي وجود ندارد، ولي در شرايطي كه تيتر اكران داده گرديده مبتني بر انتظارات شما وجود ندارد، مي‌توانيد آن را مجدد نويسي نماييد.


برچسب: آموزش سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۳:۱۱ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

تقسيم‌بندي كلمات كليدي بر اساس User Intent


كلمه ها كليدي User Intent، در واقعيت بيان‌كننده قصد و نيّت يوزرها از آموزش سئو كاوش در وب ميباشد. به عبارتي‌سيرتكامل كه مي دانيم يوزرها با هدف ها متنوعي به اينترنت‌وبسايت‌ها رمز مي زنند. توده‌اي براي قرائت خبر‌ها روزمره و توده‌اي براي اخذ يك خدمت يا اين كه مال؛ بعضا براي يادگيري فرمان پخت يك طعام و برخي ديگر براي آمدن به كانال‌هاي اجتماعي از موتورهاي كاوش به كارگيري مي‌نمايند. در واقعيت مي‌قدرت بيان كرد كه تمامي يوزرها نسبتاًً سه غرض كلي براي كاوش در وب دارا هستند كه‌اين هدف ها در پوسته سه نوع كوئري كاوش User Intent نمايان مي شود.

1. كلمه ها كليدي Informational
يوزرها از اين نوع عبارات كليدي براي يافتن داده ها به كار گيري مي‌نمايند. از جمله كوئري‌هاي جستجوي آب و هواي طهران در هفته آجل، طريق رويش كاكتوس يا اين كه فراگيري پخت فسنجان كليه از اين گروه‌اند. در اين‌راه از كاوش، جنبه‌هاي مالي به صورت بي واسطه مقصود قرار نمي‌گيرد و يوزرها صرفا در‌پي ارتقاء علم و داده ها خويش درباره يك مورد مي‌باشند.

2. لغات كليدي Transactional
غرض از جستجوي اينگونه كلماتي جاري ساختن يك معامله آنلاين در پوسته خريد يك مال فيزيكي يا اين كه خدمت اينترنتي ميباشد. به عنوان مثال كوئري‌هاي جستجوي دانلود كتاب، خريد تلفن همراه آيفون 7 و خدمت وب پرسرعت جزو عبارات كليدي seo معاملاتي (به عبارتي Transactional) تيم‌بندي مي گردند.

اما گفتني ميباشد كه بعضي ديگر معتقدند كه در اينجا نوع ديگري از لغات كليدي با تيتر Commercial نيز وجود دارااست. لغت ها كليدي Commercial وقتي به عمل ميروند كه استفاده كننده قصد جستجوي يك فرآورده را دارااست، البته موقتيً قصد خريد آن را ندارد.

3. عبارات كليدي Navigational
يوزرها معمولاً با غرض جابجايي به يك اينترنت‌وب سايت خاص، عبارات كليدي Navigational را در گوگل كاوش مي‌نمايند. به كارگيري از اين نوع كلمه ها كليدي هنگامي حادثه ميفتد كه مخاطب مي خواهد به اينترنت‌وبسايت خاصي مراجعه نمايد، ولي دامنه آن وب سايت را نمي‌داند. به عنوان مثال كوئري‌هاي جستجويي مانند ديجي متاع، فيسبوك، توئيتر و آمازون به عنوان مثال لغت ها كليدي Navigational مي باشند. در فيض يوزرها با كليك بر روي او‌لين لينك و پيوند نتايج از كاوش به غرض خويش مي‌رسند.

تقسيم‌بندي كلمه ها كليدي مطابق Search volume
ترازو اين نوع تقسيم‌بندي كلمه ها كليدي seo تعداد جستجوي آنها به وسيله يوزرها موتورهاي كاوش ميباشد؛ و خير قصد و نيّت يوزرها. لغات كليدي بر حسب Search Volume به سه مجموعه تقسيم ميگردند.

1. لغت ها كليدي اساسي يا اين كه Head
اين مجموعه از لغات كليدي، لغت ها و لغت ها مهم و كوتاهي مي باشند كه به صورت عظيم در وب كاوش مي شوند. اين نوع از عبارات كليدي معمولاً نشانگر يك گروه بندي خاص يا اين كه مضمون‌ كلي ميباشند. از جمله كلماتي مانند تلفن همراه، منزل، طراحي وب، كامپيوتر و خودرو از اين دست از كلمه ها كليدي ميباشند.

از آنجايي كه جستجوي اين نوع لغات كليدي جستجوي متعددي دارا هستند، قرار به چنگ آوردن در درجه‌هاي اوليه در حاصل كاوش براي آن ها بسيار طاقت فرسا ميباشد. همينطور، مشكلي كه درين نوع لغت ها كليدي وجود داراست اين ميباشد كه قصد و نيت يوزرها در آن معلوم وجود ندارد. از جمله هنگامي شخصي در گوگل واژه و كلمه تلفن همراه را كاوش مي‌نمايد، معين وجود ندارد كه در‌پي خريد تلفن همراه ميباشد يا اين كه در‌پي قابل انعطاف افزاري خاص براي گوشي. با اين هم اكنون با به كارگيري از اين عبارات كليدي ميتوانيم متوجه شويم كه چه مفاهيمي يا اين كه موضوعاتي نزد يوزرها وب محبوبيت داراست.


برچسب: آموزش سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۴:۰۹ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

تغيير در اولويت‌بندي بر چه اساسي اعمال مي‌شود؟


شايد فكر كنيد كه‌اين تغييرات به طور دستي (مانوآل ) به وسيله آموزش سئو مهندسان گوگل جاري ساختن مي گردد ولي در كار اينطور وجود ندارد. در سال‌هاي اخير و به ويژه بعداز الگوريتم رنك‌برين (Rankbrain) نقش هوش تصنعي و مصنوعي و يادگيري ماشين در به‌روزرساني‌ها بيشتر شد‌ه‌است.

قطعا بخوانيد: BERT: به‌روز رساني تازه گوگل براي درك كردن گويش آدميزاد
گوگل يك سيستم يادگيري ماشين (Machine Learning) داراست كه ۲۴ ساعته در هم اكنون نظارت انبوهي از داده‌هاي گردآوري‌آوري گرديده‌، يادگيري اخلاق و رفتار يوزرها و ايجاد كرد الگوريتم‌هاي جستجوي عالي ميباشد. همگي سرويس ها گوگل به نوعي با اين سيستم مشغول ميباشند و به آن داده ها ميدهند.

سيستم هوش تصنعي هميشه در اكنون خوب كردن سبك‌هاي جايگاه‌بندي حاصل ميباشد؛ درين ميان در صورتي يادگيري ماشين بتواند مدلي را بسازد كه آزمايشات را با توفيق پشت رمز بگذارد، در هستۀ الگوريتم مهم ايفا مي‌گردد.

درحال حاضر كه مي دانيم به‌روزرساني هسته چه تفاوتي با به‌روزرساني‌هاي گران قدر و هدفمند گوگل دارااست به سراغ الگوريتم فلوريدا ۲ يا اين كه به عبارتي به روز هسته مارس ۲۰۱۹ ميرويم.

ماجرا الگوريتم فلوريدا ۲ از كجا آغاز شد؟
هر وقت گوگل ميخواهد يك به‌روزرساني در الگوريتم را اعمال نمايد رفتاري مشابه كينگ كونگ از خويش نماد ميدهد! صحبت نمي‌زند و تمامي را مي‌ترساند البته آنگاه معين مي شود دل لطيف و بخشندگي دارااست. خوشبختانه يك سري وقت اخير اين خوي مقداري عوض شده ميباشد.

 

گوگل در سال ۲۰۱۷ يك متفحص و بلاگر داراي اسم و رسم در حوزه موتورهاي كاوش به اسم دني ساليوان (Danny Sullivan) را - كه تصميم گرفته بود فعاليت قبل خويش را شكاف نمايد- استخدام كرد. شغل دني ساليوان اين ميباشد كه به عموم توضيح دهد موتور جستجوي گوگل چطور عمل مي‌نمايد و از طرف ديگر، بازخوردها را درباره موتور جستجوي گوگل اخذ نمايد.

از سال ۲۰۱۷ به آن گاه پاره اي طرز اگاهي‌رساني درباره به‌روزرساني‌ها عالي شد. يك سري آپ تو ديت اخير پيش از انجام بوسيله دني ساليوان استحضار‌رساني شدند و اميد خواهيم داشت مورد ها آينده هم در توان يك توئيت و نامگذاري اگاهي‌رساني شوند.

دني ساليوان كه اكنون از طرف گوگل حرف مي‌نمايد، براي به‌روزرساني فلوريدا ۲ نامي تعيين نكرده بود و همين سبب ساز شد شخصي به نام برت تبكي (Brett Tabke) اسم فلوريدا ۲ را تعيين نمايد.


برچسب: آموزش سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۲:۱۵ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

تغييرات در سئو


۵- بهبود نتيجه ها seo با محتواي زمان بر‌خيس
در مورد ها پيشين از مداقه چگونگي محتوا سخن كرديم البته نبايد قضيه كميت آموزش سئو را از حافظه ببريم. مطابق گزارش اينترنت‌تارنما semrush، مقالاتي با ارتفاع ۳۰۰۰ كلمه و واژه نسبت به مقاله ها كوتاه‌خيس (۹۰۰ تا ۱۲۰۰ واژه‌اي) حدود ۳ موازي ترافيك بيشتر اخذ مي‌نمايند و ۴ موازي اشتراك گذاري بيشتري دارا هستند.

همينطور اين مقاله ها پتانسيل بيشتري براي اخذ بك‌لينك و پيوند طبيعي دارا‌هستند به اين دليل كه يه نوشته‌ي علمي ۳۰۰۰ واژه و كلمه‌اي معمولاً بسيار جامع ميباشد و ميتواند منبع نيكي براي بقيه اينترنت‌تارنما‌ها باشد.

در گام اوليه تايپ كردن اينگونه نوشته‌علمي‌اي طاقت فرسا به لحاظ مي رسد البته كافيست آغاز نوشته‌ي‌علمي‌ي خويش را به يك سري نصيب تقسيم فرمائيد و هر قسمت را با يك تگ h2 يا اين كه h3 از نصيب آجل غيروابسته فرمائيد. بعد براي هر قسمت توضيحاتي را ارائه دهيد و در شكل بايستگي آنان‌را به زيربخش‌هاي كوچكتري تقسيم فرماييد.


۶- استعمال از داده‌هاي ساختار يافته
احتمالاً موقع كاوش در گوگل با نتيجه ها ويژه‌اي به اسم اسنيپت‌ها مواجه گرديده‌ايد. اين جعبه‌هاي ويژه منجر ميگردند داده ها بيشتري در به عبارتي برگه اكران حاصل به مخاطب اكران داده گردد. يك كدام از مزاياي اين اسنيپت‌ها اين ميباشد كه اعتنا مخاطب را به سمت اينترنت‌وبسايت دارنده اين نوع حاصل، جلب مي‌نمايد و احتمال كليك ارتقا مي يابد.


حاصل نتايج از پلاگين‌ي faq
اسنيپت‌ها به ياري داده‌هاي ساختاريافته ساخت‌و‌ساز ميگردند. كافي ميباشد اين داده‌ها را به اينترنت‌تارنما خويش اضافه نمائيد. مثال‌اي از داده‌هاي ساختار يافته را در تصوير بالا مشاهده ميكنيد كه نتايج به كار گيري از پلاگين‌ي FAQ ميباشد.


۷- اضافه كردن ويدئو، استراتژي اثرگذار در بهينه سازي ۲۰۲۱
اينترنت‌تارنما يوتيوب بيشتراز يك ميليارد استفاده كننده دارااست! اين داده هاي عددي به خير و خوبي معيار محبوبيت ويدئو را در سطح دنيا علامت مي دهد. در‌صورتي‌كه تا به هم اكنون به سمت محتواي ويديويي نرفته‌ايد، در حال حاضر فرصت استارت ميباشد. به كار گيري از ويديوي مرتبط به محتوا، دارنده توضيحات بهينه سازي گرديده مي تواند در seo اينترنت‌تارنما شما اثرگذار باشد.


۸- نقش سئو تصاوير در جستجوها
كاوش با تصاوير، يك كدام از ديگر از طريق‌هاي كاوش ميباشد كه هر روز دوست داستني‌خيس مي گردد. در حال حاضر مجال آن فرا رسيده كه خلال محتواي متني و ويديويي به محتواي تصويري اينترنت‌وب سايت خويش بهاي بيشتري بدهيد.

استعمال از تصاوير باكيفيت، مرتبط به مورد، با اسم مطلوب و دارنده متن جايگزيني مطلوب سبب بهبود seo محتوا ميشود. همينطور اضافه كردن نشاني تصوير به نقشه تارنما سبب ايندكس خوب آن گردد.


برچسب: آموزش سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۸:۲۷ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

كدام فرمت براي جستجو گران مناسب تر است؟


در بخش دوم درخصوص خصوصيت هاي SERP حافظه گرفتيم. اكنون آموزش سئو با اين داده ها ما مي‌خواهيم بفهميم كه كاوش گران براي واژه و كلمه كليدي خاص خويش چه نوع اطلاعاتي را طلب مي نمايند. فرمتي كه گوگل براي اكران نتيجه ها تعيين مي نمايد بر طبق ذوق وسليقه ي كاوش كنندگان ميباشد و هر پرس جو، منحصربه‌فرد ميباشد. در حالي كه هزاران نوع كاوش ممكن ميباشد وجود داشته باشد، ۵ تيم بندي مهم براي اكران دادن آنها وجود داراست.

جستجوي اطلاعاتي: كاوش كننده درپي اطلاعاتي مانند اسم يك دسته موسيقي يا اين كه ازتفاع ساختمان بلند تولد مي‌شود.
جستجوي ناوبري: كاوش كننده در ادامه مكان خاصي در وب ميشود، مانند وبسايت بهينه سازي شغل يا اين كه شيت ي مهم ورزش۳.
جستجوي هاي معاملاتي: كاوش كننده مي‌خواهد كاري اجرا دهد، مانند خريد بليط، جامه و يا اين كه تلفن همراه، يا اين كه شايد در پي گوش دادن به آهنگي باشد.
پژوهش ها تجاري: كاوش كننده پيرو مقايسه دو جنس ميباشد كه آيتم مطلوب خويش را بر طبق نيازش پيدا نمايد.
نتيجه ها محلي: كاوش كننده در ادامه چيزي در حوالي خويش مي‌گردد. مانند كلينيك، كافي شاپ، رستوران و غيره.
يك قدم اصلي در فرايند مطالعه كلمه و واژه كليدي، نظارت منظره SERP براي واژه كليدي متبوع شما ميباشد به‌اين شكل ميتوانيد چك بهتري از قصد جستجوگر داشته باشيد. در شرايطي كه ميخواهيد بدانيد مخاطبان شما چه نوع محتوايي را مي‌خواهند به SERPها نگاه فرمائيد!

گوگل خلق تريليون ها كاوش را چك نموده است، براي اينكه بتواند مناسب ترين محتوا را براي هر كلمه و واژه كليدي ارائه نمايد.

به عنوان مثال نگاهي به كلمه و واژه «dresses» بياندازيد.

 

ميبينيد گوگل يك چرخنده براي خريد خرقه در لحاظ گرفته ميباشد، زيرا فهميده ميباشد اشخاصي كه براي dresses كاوش مي نمايند قصد خريد آنلاين خرقه داردند.

 

همينطور يك خصوصيت Local Pack براي اين كلمه و واژه كليدي وجود داراست، اين ويژگي علامت ميدهد كه گوگل گرايش دارااست به عده اي كه مي‌خواهند بصورت حضوري خريد نمايند نيز ياري بكند.

 

در صورتي‌كه پرسشي نامفهوم باشد، گوگل گه گاه خصوصيت “refine by” را نيز اضافه خواهد كرد براي اينكه معلوم نمايد كه يوزرها بصورت دقيقتر درپي چه چيزي مي‌باشند. با اجرا اين عمل، موتور كاوش قادر است نتايجي را مهيا نمايد كه كاوش كننده ريلكس خيس به هدفش رسد.

گوگل يك دسته وسيع اي از اشكال حاصل دارااست كه مي‌تواند بسته به نوع پرس و جوان را ارايه نمايد، بدين ترتيب چنانچه قصد داريد يك واژه و كلمه كليدي را غرض قرار دهيد، به SERPها توجه فرماييد تا كه بفهميد چه نوع محتواي نياز ميباشد تا آن را مهيا فرماييد.


برچسب: آموزش سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۳:۲۹ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

تاكتيك شماره 2 سئو خارجي: برندسازي


اين يك حقيقت محض ميباشد كه گوگل به برندها امتياز بالايي ميدهد.

برندسازي بايستي خير صرفا نصيب مهمي از استراتژي بازاريابي شما، بلكه آموزش سئو مي بايست بخشي از راه و روش شما به سئوي آف پيج را تشكيل دهد. توشه ديگر تاكيد مي‌كنيم كه تمامي اينها با داشتن اعتبار فراتر، هم در نزد يوزرها و هم در نزد موتورهاي كاوش مرتبط ميباشد.

ولي به چه شكل برندسازي با استراتژي سئوي شما تلاقي مي نمايد و معيارهاي استخراج توفيق در‌اين حوزه چيست؟

جستجوي اسم مارك
شايد يكي قادر‌ترين شاخص‌هايي كه علامت مي دهد در اكنون برندسازي ميباشيد، ارتقا جستجوي اسم مارك ميباشد.

اين مورد ميتواند دربرگيرنده كاوش براي اسم مارك، توليدات يا اين كه اسم دامنه شما باشد.

براي مشاهده اينكه چه‌گونه جستجوهاي اسم مارك شما در زمان مجال عوض شده ميباشد، به نصيب Keyword Overview در ابزار SEMrush برويد و اسم مارك خويش را وارد نماييد. قاب «trends» را خواهيد روءيت كرد كه آرم ميدهد وسعت جستجوي اسم مارك در ماه قبلي چه گونه عوض شده ميباشد.

همينطور بايستي نگاهي به Google Trends بيندازيد تا داده ها بيشتري در اين باره به دست بياوريد.

اسم مارك خويش را در گوگل ترندز وارد فرمائيد و ملاحظه كنيد كه جستجوي اسم مارك شما در طي مجال چه طور تغيير‌و تحول پيدا نموده است. داده ها اين ابزار محصور به سال 2004 تا فرصت درحال حاضر ميباشد.

 

ادله ديگري نيز وجود دارااست كه چرا تمركز بر برندسازي بسيار اساسي ميباشد و آن كاغذ فيض كاوش براي اسم مارك ميباشد.

ورقه فيض كاوش براي اسم يك مارك چيست؟ مراد نتيجه ها جستجويي مي باشند كه هنگامي فردي اسم مارك شما‌را كاوش مي نمايد، نشان داده ميشود.

داراي تخصص seo، جيسون بارنارد در اين مورد مي‌گويد …

«نتيجه ها كاوش براي اسم مارك شما، دربردارنده نكات مهمي بوده و بدين ترتيب اعتنا به آنان براي استحصال‌وكار شما به طور كاملً ضروري مي‌باشند. شما بايستي به صورت مداوم آنها‌را تحقيق كرده و محاسبه نمائيد و بهبود ببخشيد.”

در صدر، ممكن ميباشد فكر كنيد كه‌اين نتايح فقط متعلق به آوازه شما مي باشند، البته از حيث بهينه سازي هم شايان توجه ميباشند. بارنارد ادامه مي‌دهد:

“صفحه ها اوليه حاصل براي جستجوي اسم مارك آرم مي‌دهد كه گوگل تا چه اندازه مارك شمارا شعور مي نمايد، و 2-3 برگه اوليه حاصل براي عبارت جستجوي “تحقيق مارك شما” علامت دهنده نوع بررسي گوگل از اعتبار شما ميباشد.”

كوشش شما در جهت برندسازي به گوگل ياري مي نمايد تا اعتبار شما‌را ادراك نمايد، به همين ادله ميباشد كه برندسازي به يك تاكتيك اصلي در سئوي خارجي تبديل گرديده‌است. زماني كه يك مارك داراي اعتبار ساخت و ساز مي‌كنيد، متوجه خواهيد شد كه طبيعتا پيوند هايي در سرتاسر اينترنت استحصال ميكنيد، حتي سواي اينكه به طور دائمي در‌اين حوزه كار نماييد.

تاكتيك شماره 3 سئو آف پيج: بازاريابي محتوا
زماني به بازاريابي محتوا فكر‌مي‌كنيم، اغلبمان آن را تحت عنوان يك تاكتيك seo داخلي در لحاظ مي گيريم. مراد از بازاريابي محتوا در اينجا ايجاد و نشر محتوا در تارنما ميباشد.

ولي به صورت كلي خيس، بازاريابي محتوا مشتمل بر تاكتيك‌هاي داخلي و فرنگي مي‌گردد. نشر محتواي بهتر در اينترنت سايتمان، فقط بخشي از بازاريابي محتوا ميباشد. هر محتوايي كه در هرجا از اينترنت ساخت‌و‌ساز و منتشر مي‌كنيد، پايين بازاريابي محتوا قرار ميگيرد.

در صورتي‌كه يك پست مهمان بنويسيد، اين تكان شما بازاريابي محتوا ميباشد. يك اينفوگرافيك منتشر فرمائيد و از يك خبرنامه اينترنتي داراي اعتبار لينك و پيوند بگيريد؟ اين هم بازاريابي محتواست.

جذابيت استعمال از بازاريابي محتوا به‌تيتر يك تاكتيك اين ميباشد كه ساخت‌و‌ساز محتواهاي ديدني، تمركز بر كارداران فارغ وب سايت را سهل‌خيس مي‌نمايد. ساخت محتواي كيفيت عالي موجب اشتراك گذاري بيشتر آنان در بقيه سايت و شبكه‌هاي‌مردمي مي‌شود.

تاكتيك‌هاي رايج بازاريابي محتوا كه موجب سئو آف پيج خوب مي گردند عبارتند از:

پست هاي بلاگ
اينفوگرافيك
نظرسنجي، مطالعات و مقاله‌ها تحقيقاتي
وايت پيپر و كتاب هاي الكترونيكي
بازاريابي محتوا، تحت عنوان يك تاكتيك، رابطه قربت با پيوند سازي، رسانه هاي اجتماعي و PR داراست و همينطور به تشكيل داد مارك شما ياري مي نمايد.


برچسب: آموزش سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۱:۰۹ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)