گراف دانش گوگل (The Knowledge Graph)
اين يعني چه؟ يعني گوگل صحبت شمارا عميقخيس از قبلي مي فهمد، ميداند كه بهدنبال آموزش سئو چه مي باشيد و صفحاتي را در معرض ديدتان قرار ميدهد كه نياز شمارا برطرف مينمايند.
شايد اين پرسش براي شما اتفاق افتاده كه گوگل چطور متوجه مراد يا اين كه غرض استفاده كننده خويش ميگردد؟ پرسش بسيار خير ميباشد و ما هم قصد داريم اين پرسش را ذيل ذرهفي مابين ببريم. چهت نيل به جواب اين پرسش موردنياز ميباشد با دو معني گراف علم و جستجوي معنايي گوگل آشنا گرديد.
گراف علم گوگل (The Knowledge Graph)
گوگل با ياري گراف علم خويش، قادر است داده ها ديگري كه ممكن ميباشد تكميل كننده يا اين كه مربوط به جستجوي شما باشد را در اختيارتان قرار دهد. براي مثالً فرض فرمائيد قصد داريد بدانيد يك هنرپيشه در چه فيلمهايي بازي نموده است. در اينجا گوگل با به كارگيري از گراف علم خويش و تارنماهايي مانند ويكي پديا و IMDB خلال اينكه به پرسش شما جواب ميدهد، كل داده ها تكميلي همانند جوايز اين هنرپيشه را هم در چنگ شما مي گذارد.
شعور رابطه موضوعي صفحه هاي مستلزم الگوريتمهاي بغرنجاي ميباشد كه گوگل پيروز به پياده سازي آنها گرديده. گراف علم كوشش مينمايد رابطه در ميان موضوعات و صفحه هاي اينترنتي را فهم كرده و براساس داده ها گردآوريآوري گرديده چكيدهاي از آنچه موردنياز شماست را در اختيارتان قرار دهد.
جعبه هايي محتوايي كه در سمت راست شيت حاصل كاوش اكران داده ميشوند معمولا متاع گراف علم ميباشند.
به صورت نمونه تصوير تحت اكران نتيجه ها كاوش براي عبارت “اصغر فرهادي” ميباشد و همان طور كه در تصوير مشاهده مي كنيد بخشي از اين داده ها از وبسايت ويكي پديا، بخشي از IMDB و نصيب ديگري نيز از ديگر صفحه ها اينترنت گردآوريآوري گرديده است.
شما با كليك كردن بر روي تارنماهايي كه در نتيجه ها مشاهده مي كنيد روز آپديت به گراف علم گوگل ميافزاييد؛ چون اين نتيجه ها به عبارتي اطلاعاتي بودند كه ضمن مرتبط بودن با عبارت كاوش گرديده شما، بسيار ديدني اعتنا نيز ميباشند. در واقع گوگل از خلق شما، به علم خويش و شما اضافه مينمايد!
همين مسئله آرم ميدهد كه گوگل كاركشته به ادراك رابطه مفهومي دو برگه از وب خواهد بود. صحيح به همين استدلال ميباشد كه در استراتژيهاي پيوندسازي فرنگي دقت ويژهاي به مشابهت مورد دو وب سايت خواهيم داشت.
جستجوي معنايي (Semantic Search)
دومي معني باقيمت و اصلي براي ادراك اخلاق و رفتار يوزرها، امكان جستجوي معنايي ميباشد. جستجوي مفهومي يا اين كه معنايي چيزي بالاتر از يك جستجوي نكته به نكته ميباشد. در جستجوي معنايي تمركز فقط روي كلمه ها كاوش گرديده وجود ندارد، بلكه معني و معنا آن ها عنايت دارااست. همين قضيه سبب ساز ميگردد كه ديگر نياز نباشد فقط با به كار گيري از يك كلمه و واژه منحصربهفرد در جعبه كاوش، به جواب خويش برسيد.
نمونهِ سرعت شير و چگونگي شير كه در ابتدا آورده شده پذيرش كننده اين قابليت و امكان گوگل ميباشد. هم اكنون فكر كنيد كه دوست داريد از رستوران سنسو يك طعام توصيه دهيد.
حتي با جستجوي عبارت “فست فود سنسو”، حاصل مرتبط با “رستوران سنسو” به شما علامت داده ميگردد. به عبارت ديگر الگوريتم مرغ مگس خوار به مشابهت معنايي دو كلمه و واژه رستوران و فست فود واقف ميباشد و توانسته به خير و خوبي مراد شمارا شعور نمايد. صحيح مثل صورت ذيل:
برچسب: آموزش سئو،
ادامه مطلب