آموزش سئو آموزش سئو .

آموزش سئو

گراف دانش گوگل (The Knowledge Graph)


این یعنی چه؟ یعنی گوگل صحبت شمارا عمیق‌خیس از قبلی می فهمد، میداند که به‌دنبال آموزش سئو چه می باشید و صفحاتی را در معرض دیدتان قرار میدهد که نیاز شمارا برطرف می‌نمایند.

شاید این پرسش برای شما اتفاق افتاده که گوگل چطور متوجه مراد یا این که غرض استفاده کننده خویش میگردد؟ پرسش بسیار خیر میباشد و ما هم قصد داریم این پرسش را ذیل ذره‌فی مابین ببریم. چهت نیل به جواب این پرسش موردنیاز میباشد با دو معنی گراف علم و جستجوی معنایی گوگل آشنا گردید.

گراف علم گوگل (The Knowledge Graph)
گوگل با یاری گراف علم خویش، قادر است داده ها دیگری که ممکن میباشد تکمیل کننده یا این که مربوط به جستجوی شما باشد را در اختیارتان قرار دهد. برای مثالً فرض فرمائید قصد دارید بدانید یک هنرپیشه در چه فیلم‌هایی بازی نموده است. در اینجا گوگل با به کارگیری از گراف علم خویش و تارنما‌هایی مانند ویکی پدیا و IMDB خلال اینکه به پرسش شما جواب میدهد، کل داده ها تکمیلی همانند جوایز این هنرپیشه را هم در چنگ شما می گذارد.

شعور رابطه موضوعی صفحه های مستلزم الگوریتم‌های بغرنج‌ای میباشد که گوگل پیروز به پیاده سازی آنها گردیده. گراف علم کوشش می‌نماید رابطه در میان موضوعات و صفحه های اینترنتی را فهم کرده و براساس داده ها گردآوری‌آوری گردیده چکیده‌ای از آنچه موردنیاز شماست را در اختیارتان قرار دهد.

جعبه هایی محتوایی که در سمت راست شیت حاصل کاوش اکران داده می‌شوند معمولا متاع گراف علم می‌باشند.
به صورت نمونه تصویر تحت اکران نتیجه ها کاوش برای عبارت “اصغر فرهادی” میباشد و همان طور که در تصویر مشاهده می کنید بخشی از این داده ها از وبسایت ویکی پدیا، بخشی از IMDB و نصیب دیگری نیز از دیگر صفحه ها اینترنت گردآوری‌آوری گردیده است.


شما با کلیک کردن بر روی تارنما‌هایی که در نتیجه ها مشاهده می کنید روز آپدیت به گراف علم گوگل میافزایید؛ چون این نتیجه ها به عبارتی‌ اطلاعاتی بودند که ضمن مرتبط بودن با عبارت کاوش گردیده شما، بسیار دیدنی اعتنا نیز می‌باشند. در واقع گوگل از خلق شما، به علم خویش و شما اضافه می‌نماید!

همین مسئله آرم میدهد که گوگل کارکشته به ادراک رابطه مفهومی دو برگه از وب خواهد بود. صحیح به همین استدلال میباشد که در استراتژی‌های پیوند‌سازی فرنگی دقت ویژه‌ای به مشابهت مورد دو وب سایت خوا‌هیم داشت.

جستجوی معنایی (Semantic Search)
دومی معنی با‌قیمت و اصلی برای ادراک اخلاق و رفتار یوزرها، امکان جستجوی معنایی میباشد. جستجوی مفهومی یا این که معنایی چیزی بالاتر از یک جستجوی نکته به نکته میباشد. در جستجوی معنایی تمرکز فقط روی کلمه ها کاوش گردیده وجود ندارد، بلکه معنی و معنا آن ها عنایت دارااست. همین قضیه سبب ساز می‌گردد که دیگر نیاز نباشد فقط با به کار گیری از یک کلمه و واژه منحصربه‌فرد در جعبه کاوش، به جواب خویش برسید.

نمونهِ سرعت شیر و چگونگی شیر که در ابتدا آورده شده پذیرش کننده این قابلیت و امکان گوگل میباشد. هم اکنون فکر کنید که دوست دارید از رستوران سنسو یک طعام توصیه دهید.

حتی با جستجوی عبارت “فست فود سنسو”، حاصل مرتبط با “رستوران سنسو” به شما علامت داده میگردد. به عبارت دیگر الگوریتم مرغ مگس خوار به مشابهت معنایی دو کلمه و واژه رستوران و فست فود واقف میباشد و توانسته به خیر و خوبی مراد شمارا شعور نماید. صحیح مثل صورت ذیل:


برچسب: آموزش سئو،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۲:۴۳ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)